ABOUT

Masafumi Rio Oda

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Born in Saitama, Japan, in 1986. After learned arts learning in Seijo University, enrolled in Department of Philosophy, Sophia University. Having got master's degree by writing a master's thesis about Deleuze’s philosophy. After graduated, crossing between academic philological studies and investigation of philosophically unique position of myself, and trying to output these results as performance, electronic music, digital video work, and recently, "Application Art". My definitive theme is "a multiplicity (multimedia) of radical duality". Treating software, hardware, digital, analog, abstract concept, concrete proper noun and so on completely flatly, then trying to reveal completely new “figure” of them via works and performances under the relationship between “continuity” and “discreteness”. Playing electronic sounds as a member of “Empty-Action”, an avantgarde musical unit produced by Koji Kawai. Collaborated with Ichi Ikeda, a worldwide Land-art artist, playing electronic sounds outdoors at Yakushima- island, Japan, on November 11th, 2017. This outdoor session was edited by myself and released as CD. Releasing first solo CD album on 2019, 2nd CD album on 2020. My audio-visual work “Nostalgia Mass” was selected at the 2019 ElectroAcousticMiniFest at Washington State University. My electro-acoustic work “Fragile Water” was selected at eviMus 6. Saarbrücker Tage für elektroakustische und visuelle Musik 2019. My audio-visual work “Hell of Light” was selected at Thailand New Music and Arts Symposium 2020.  My electro-acoustic work "Laugh In Void II" was selected by NOUS RECORDS, a British label of contemporary music. My audio-visual work "Festival of Things-in-Themselves Ⅱ" and "Festival of Things-in-Themselves Ⅲ" are chosen as Finalists by Italian competition "Città di Udine" of Taukay Edizioni Musicali.  My audio-visual work "the vulgar and the holy" was selected at The New York City Electroacoustic Music Festival 2021. My audio-visual work "the vulgar and the holy Ⅲ" was chosen as a finalist at The Red Jasper Award and selected at Triennale Chikugo 2020 Public Offerings Exhibition “Digital Art Works”(Japan) and International Computer Music Conference 2021(Chile). My audio-visual work "Generating Scenic Beauty" was selected at Seoul International Computer Music Festival 2021(Korea).  My audio-visual work "Radical Duality Ⅱ" took 3rd Prize at International Electronic Music Competition 2021 (China).  My electro-acoustic work "from an ordinary tone" was selected at 5th Annual RESEARCH ON CONTEMPORARY COMPOSITION CONFERENCE (University of North Georgia). My audio-visual work "Radical Duality Ⅲ" was selected at “Audiovisual Frontiers”, hosted by University of California. My audio-visual work "from an ordinary tone" was selected at 7th Ryogoku Art Festival 2022(Japan). My audio-visual work "Radical Duality Ⅳ" became the winner of Penn State Living Music 2022, hosted by The Pennsylvania State University.
Participated in many international music and art festivals with music, audio-visual pieces, performances and paper presentations, in Belgium, China, Thailand, Argentina, NY, and Japan. A member of ASCAP.

織田理史(おだまさふみ)

 

上智大学大学院哲学研究科にてドゥルーズについての修士論文で修士号取得。その後もアカデミックな哲学文献研究と自身によるユニークな哲学的立場の追求との間を自由に横断しながら、電子音楽やCG映像、アプリケーション開発といった形でその実践ないしアウトプットを試みている。決定的なテーマは「根源的な二元性から成る多様体(マルチメディア)」である。ソフトウェア、ハードウェア、デジタル、アナログ、抽象的概念、具体的固有名…「連続」と「離散」という関係の下で、これら全てをフラットに扱い、そのことで全く新しい「形態」を現出させる作品・パフォーマンス・システム設計を志向している。河合孝治氏プロデュース兼メンバーの音楽ユニット「空観無為」にて電子音響を担当。2017年、世界的なランド・アーティスト池田一氏と、屋久島でコラボレーションし、野外でセッションを行った。この野外セッションは織田自身によって編集され、CDとして販売されている。また2019年に初のソロCD、2020年にソロ2ndCDを発売をフリージャズの老舗レーベルChap Chap Recordsより発売。ワシントン州立大学主催電子音楽祭2019にて映像作品「Nostalgia Mass」入選。同年ドイツeviMus主催の電子音楽祭にて5.0chサラウンド電子音楽作品「Fragile Water」入選。タイ・ニューミュージック&アートシンポジウム2020にて映像作品「Hell of Light」入選、期間中Bangkok Art and Culture Centre (BACC)にて展示。同年、電子音楽作品「Laugh In Void II」がイギリスの現代音楽レーベルNOUS RECORDS第一回コンペティション入選、リリース。同年、映像作品「Festival of Things-in-Themselves Ⅱ」および「Festival of Things-in-Themselves Ⅲ」の二作品がイタリアTaukay Edizioni Musicali主催映像作品コンクールでファイナリスト選出。The New York City Electroacoustic Music Festival 2021にて映像作品「the vulgar and the holy 」入選。トリエンナーレCHIKUGO 2020「デジタルアート作品公募展」、およびInternational Computer Music Conference 2021(チリ)にて映像作品「the vulgar and the holy Ⅲ」入選、またThe Red Jasper Awardにてファイナリスト選出。ソウル国際電子音楽祭2021にて映像作品「Generating Scenic Beauty」入選。国際電子音楽コンクール2021(中国)にて映像作品「Radical Duality Ⅱ」3位入賞。カルフォルニア大学主催・映像芸術祭“Audiovisual Frontiers”にて映像作品"Radical Duality Ⅲ"入選。北ジョージア大学現代作曲会議2021にて電子音楽作品「from an ordinary tone」入選。第七回両国アートフェスティバル2022にて映像作品「from an ordinary tone」入選。ペンシルバニア州立大学主催音楽祭2022にて映像作品「Radical Duality Ⅳ」優勝。その他、ベルギー、アルゼンチン、タイ、中国、ニューヨーク、日本などの各国の芸術祭に映像作品・音楽作品・論文発表・パフォーマンスで参加。アート団体「SORAE」副代表、 「東京国際思想・芸術クロス」代表。米国作曲家作詞家出版者協会(ASCAP)会員。